Priit Humal: teeme Eesti raudtee abil üheks linnaks (12)

Priit Humal
, kodanikeühendus Avalikult Rail Balticust
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Priit Humal
Priit Humal Foto: Erakogu

Kõigist Eesti linnadest on võimalik Tallinnasse jõuda alla poolteise tunniga. Selline liikumisvõimalus muudaks kogu Eesti üheks suurlinnaks – Estlinnaks. See unistus on käegakatsutav, aga eeldab muudatusi praeguses Rail Balticu kontseptsioonis, kirjutab Priit Humal kodanikeühendusest Avalikult Rail Balticust.

Raudteed kasutatakse liiklemiseks töökoha ja kodu vahel, kui sõiduaeg jääb ühe tunni piiresse. Seda on Tallinna ümbruskonnas hästi näha, et tunni piires läbitav piirkond on sisuliselt «üks linn», millist eesmärki täidaks ka merealune Tallinna-Helsingi tunnel. Siin on küsimus valikutes: kas esimeses järjekorras ühendada Eesti omavahel või luua ühendus Soomega.

Viiskümmend aastat tagasi rajatud Jaapani kiirraudteel Shinkansenil, mis läbib ja ühendab Jaapani suuremad linnad ning mida peetakse üheks riigi majandusedu võtmeks, on reisija keskmine sõiduaeg üks tund. Kiirrongi sõiduaeg otspunktide vahel on muidugi palju pikem, aga põhiline osa reisijaid kasutab vahepeatusi igapäevaseks sõitmiseks. Eesti mastaapide juures piisab kiirusest 200 km/h (mis pole tänapäeval kiirrong), et peaaegu kõik suuremad linnad (v.a saared) oleksid pealinnaga ühendatud vähem kui poolteise tunniga. Nendes linnades elab kokku 400 000 inimest ehk 1/3 eesti elanikest.

Kommentaarid (12)
Copy
Tagasi üles