Alustuseks rõhutan üle Eesti alkoholipoliitika olulised algpunktid. Esiteks, alkohol ei ole esmatarbekaup, mis peaks olema igal ajal igas kohas kättesaadav. Teiseks, Eestis tarbitakse liiga palju alkoholi, vaadatagu seda mis tahes külje pealt. Seda on näha nii alkoholi tarbimisstatistikas, aga ka igapäevaelus meie ümber. Kolmandaks, Eesti alarmeerivad alkoholi tarbimise näitajad pole mitte ainult kuiv statistika, millega vajadusel meelevaldselt ümber käia, ega alkoholiäri käive ja laekuv maksutulu, vaid väljenduvad selge põhjuse-tagajärje seosega kahjudes – mitte ainult tervises, vaid ka sotsiaalsetes ja majanduslikes tagajärgedes. Need on Eestis märkimisväärsed ja selles ei peaks enam tõenäoliselt keegi veenmist vajama. Eesti Konjunktuuriinstituudi küsitlused on aastaid näidanud, et valdav osa rahvast hindab alkoholist tulenevaid probleeme tõsiseks.
Nüüd on küsimus, kas ühiskond on leppinud olukorraga, kus alkoholi liigtarbimine ja sellega kaasnevad probleemid on normaalsus, või võetakse reaalselt ette otsustavaid samme, et midagi muuta. Igal juhul küsitlusuuringud näitavad elanikkonna toetust rangemate piirangutega alkoholipoliitikale.
Inimeste suhtumist alkoholi ja tarbitavat alkoholi kogust kujundab keskkond, kus inimene elab. Seepärast saab alkoholi liigtarvitamist vähendada elukeskkonda mõjutavate meetmetega. Olukorras, kus alkohol on laiaulatuslik probleem, on oluline terviklik alkoholipoliitika, mis on suunatud alkoholikahjude ennetamisele ja vähendamisele nii täiskasvanutest liigtarbijate kui ka noorte hulgas.
Ülemaailmne alkoholi liigtarvitamise vähendamise strateegia, mis võeti vastu Maailma Terviseassambleel 2010. aastal, toob kümne tegevusvaldkonna lõikes välja tugevale teaduspõhisele alusele tuginevad efektiivsed meetmed. Need toetavad ja täiendavad üksteist, sest komplekssed probleemid vajavad kompleksseid lahendusi.