Postimees 1928. aastal: raudteel 80 kilomeetrit tunnis

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raudtee ehitamine maksis neli Tallinna linna.
Raudtee ehitamine maksis neli Tallinna linna. Foto: Eesti Kirjandusmuuseum

Postimehe esiküljeuudis toob lugejatele kinnituse, et vabariigi raudteed on korras.

Eesti raudteedel, nii kitsaroopalistel kui laiaroopalistel, saab sõita kuni 80 kilomeetrit tunnis, selgus äsja lõppenud ülevaatusel.

Lõppes raudteede sügisene ülevaatus. Ülevaatuse komisjon jõudis Tallinna tagasi. Vaadati üle sel puhul laiaroopalised raudteed Tallinna-Narva ja Tallinna-Tartu-Valga-Irboska. Ühtlasi vaadati üle ka Sonda-Mustvee ja Valga-Mõniste kitsaroopalised. Mis puutub laiaroopalistesse, siis on need täiesti korras.

Ehitustööd, mis sel aastal teostada tulid, on lõpetatud, väljaarvatud ainult paar pooleli olevat ehitust – Tapa jaamahoone ümberehitus ja Raasiku jaama veevärk. Ülevaatusel laiaroopalisel sõideti Tallinna-Narva vahel kuni 80 kilomeetrit tunnis, Valga-Irboska liinil aga kuni 60 kilomeetrit tunnis, kuna seal on roopad kergemad ja sideosad nõrgemad.

Ka Valga-Mõniste kitsaroopaline on täiesti korras ja jättis ülevaatusel hea mulje. Sama heas seisukorras on ka Mõisaküla-Pärnu ja Sonda-Mustvee kitsaroopaline, kuigi viimast tuleb veel mõningati täiendada. 27.11.1928

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles