Muinasajal asusid meie rahva pühad paigad kogukonna piirialadel, seal, kus lõppes enda haritud maa ja algas võõras maailm ehk mets. Neil piirialadel käituti teatud tavade alusel, mis andsid kindlustunnet ja kehtestasid piirid omale ja võõrale. Praegu oleme aga nii oma vaimsete kui ka maiste piiridega hädas. «Meie hea enesetunne võib olla mõne lapsepõlves saadud trauma lõksus,» rääkis luuletaja ja psühhoterapeut Ly Seppel-Ehin hiljutises Ööülikooli loengus.
Tellijale
Mari Tammar: oma lugu, mitte uus Põhjamaa
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ta selgitab, et niisugune mälestus istub meie mälus kinni nagu terav nõel kinga sees ja aina torkab ja tuletab end meelde, et saada nähtavaks ja kuuldavaks. Mis on see meie nõel, mis ebakindluse, viha ja hirmu kaudu end kuuldavaks teeb ega allu manitsustele tolerantsusest ja kapseldumisest?