Erik Tohvri: maanteed kui tapalavad (129)

21.02.2012 09:25

Kirjanik Erik Tohvri, autojuht aastast 1951, pakub välja mõned lahendused, mis aitaksid meie musta liiklusstatistikat heledamaks muuta.

« 1 2 3 4 5 6 »
KOMMENTAARID
Sorteeri esimestena:

Vaatleja 21.02.2012 09:46

Väga asjalik jutt, kuid täiendaks paari tähelepanekuga. Kui ma ei eksi siis Autolehes oli igas numbris suuremate avariide skeemid ja analüüs. Seega on sellega juba algust tehtud, kuid peaks kajastama rohkem. Mitte miski ei õpeta paremini, kui õppida teise valusatest vigadest ja nähes eksimuse tagajärgi.
Teiseks. ON VÄGA SUUR viga näidata ohutulesid tänuks või tervitamiseks. Kes vähegi liigelnud kultuurses Euroopas teab, et sellise asja eest saab kopsaka trahvi, kuna see on lubatud vaid ohuolukorrast teatamiseks. Soovite tänada, siis käituge nii nagu teevad kultuursed liiklejad - suundudes tagasi oma suunaritta põöeb teil parem suunatuli. Peale manöövri lõppu lülitate korraks sisse vasaku ja uuesti parempoolse suunatule. Nii saavad kõik tänust aru ja keegi ei nuputa - mis siis nüüd lahti on.

vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist

nujah 21.02.2012 10:14

selle nuppudega jeblamise asemel üldjuhul tehakse ohutuledega kaks klõpsu.

Aga mis rikkumistesse puutub, siis tuleb rakendada punktisüsteemi - kuhjuvad rikkumised tähendavad juhiloa kaotust. 95% juhtidest on viimase 10 aasta jooksul saanud kirja 1 rikkumise või vähem. Seega kottida tuleb seda 5%. Aga küsimus on näiteks ,et MIDA teha isikuga, kes sai 15 aastat tagasi loa, on selelst olnud olma 7 aastat, maksnud 200 000 trahve ja veetnud pool aastat vanglas.

teata ebasobivast kommentaarist

??? 21.02.2012 10:21

Ma ei tea, kas Rootsi liigitub Vaatleja arvates kultuurse Euroopa alla või mitte, aga seal tänatakse küll ohutuledega. Ja ohutuledega tänavad ka Eestis liiklevad välismaalased.

teata ebasobivast kommentaarist

tapjad tänavatel-teedel 21.02.2012 10:58

tänamine on tänuväärt tegu. headest kommetest on hea lugeda. lapsemeelne reaalsusepimedus kaunistab siiski vaid lapsi. sest meil on massiliselt tapjaid tänavatel-teedel.

statistika: 2011.a tabati roolis ca 11500 alkoholinarkotsijoobes juhti. kasv 2010.a võrreldes on ca 50%(!).

siin on põhiprobleem ja põhiline elurisk jalakäijatele - ükski liiklusnorm ega foorituli ega sebra ega helkur ega hea tava ei suuda teedel-tänavatel ülimassiliselt ringitiirutavaid roolistapjaid takistada jalakäijaid alla ajamast.

ja riik koos liiklusohutuse ametnikega vaatavad seda näpp suus pealt. kas lapsemeelne lollus neilt või kasumiahne ja kavandatud kuritegelikkus? - et sellesse valdkonda ühtegi tõhusat meedet ei suudeta sättida, olgu või alustuseks alkoholinarkotsi reklaami täiskeeldki käigus.

statistika: eestis on sotsiaalministeeriumi andmetel ca 200 000 alkoholinarkarit. kelle tunneb kõige kindlamalt ära tema ütluse järgi: "alkohol on aruka inimese jook".

teata ebasobivast kommentaarist

Jah 21.02.2012 11:32

üks-kaks tänuks mõeldud ohutule vilgatust ei tekita kelleski ülearuseid pingeid, eriti kui see üldiselt aktsepteeritavaks on muutunud.
Tõsi, USA teedel ma seda ei tee, mõnes Euroopa riigis ka, aga see pole probleem

teata ebasobivast kommentaarist

anu 21.02.2012 13:11

suht haige jutt kirjanikult. Kas vana mees on tõesti nii kade ja kibestunud nende peale kade kes uuema ja suurema autoga sõidavad. Kuidas saab karistust siduda sissetulekuga??? Käin nädalavahetustel maakodus ja sealsed mehed paljud sõidavad ringi ilma lubadeta sest nad on neist juba ilma jäänud ja purjuspeaga, sest neil on savi kas nad jäävad vahele või mitte sest kaotada pole ju midagi- raha pole et trahvi maksta, lube pole nagunii ja auto mis konfiskeeritakse on 30a vanune mis vaevu liigub.
Politseid on viimasel ajal aga väga palju teedele tekkinud, vähemalt Pärnus ja Haapsalus.
Ja ühed ohtlikumad on teedel just need kas liiguvad 85-89 km/h. Sageli on sellise kiirusega liiklejad just nn staasikad juhid ja kui hakkad neist mööduma siis nad tavaliselt lisavad gaasi ja ohutuks möödasõiduks peadki gaasi andma et kiirus küündib sinna 150 kanti.
Aaeglane auto võiks teistega arvestada ja tee ääres sõita mitte tee keskel töristada ja möödujale käsi viibutada. Oleks aeg selliseid ka trahvima või vähemalt hoiatama hakata.
Ning loomulikult tuleneb ohutum liiklus teede olukorrast. Kui on kaherealised teed ei peaks tegema möödasõite, mis on üks ohlikemaid manöövreid liikluses.
Kainet mõistust(nii otseses kui kaudses tähenduses) kõigile liiklejatele

teata ebasobivast kommentaarist

Peeter 21.02.2012 14:10

anu 21.02.2012 13:11

85-89 km/h liikuv auto ei ole aeglane auto, see on kõige õigem kiirus.

K

Samalt IP-aadressilt on siin varem kommenteerinud ka Peeter(12:13 21.02), Peeter(12:29 21.02), Peeter(12:37 21.02) ja Peeter(12:51 21.02).

teata ebasobivast kommentaarist

bussijuht 21.02.2012 09:55

100 % autoriga nõus ! Ainult niipalju veel täienduseks , et
liiklushuligaane ei saa ninnu- nännutada vaid neid tuleb täie
rangusega liistule võtta. Loll jutt , et see ei aita... Aitab
küll . Võtke eeskuja näiteks Norrast või Saksamaas !

vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist

??? 21.02.2012 10:24

Täiesti nõus. Iseasi, kes siis busse roolima hakkaks, sest vähemalt Tartu ja Tallinna linnabussijuhtidest saaks küll tõhusa liiklusjärelevalve ja rangete karistuste korral pooled paugupealt jalameesteks teha. Peamine märksõna - "roosa" foorituli.

Samalt IP-aadressilt on siin varem kommenteerinud ka ???(10:21 21.02).

teata ebasobivast kommentaarist

to bussijuht 21.02.2012 13:19

Up to 10 km/h 15/10
11-15 km/h 25/20
16-21 km/h 35/30
21-25 km/h 80/70 1
26-30 km/h 100/80 3
31-40 km/h 160/120 3 1 month (within city limits)
41-50 km/h 200/160 4/3 1 month
51-60 km/h 280/240 4 2 months/1 month
61-70 km/h 480/440 4 3 months/2 months
over 70 km/h 680/600

Ja nüüd võrdle EESTI KARISTUSTEGA!! EESTIS ON 10X KARMIMAD KARISTUSED.
Karistuste karmistamine ei aita-need on juba üle igasuguse mõistuse

Samalt IP-aadressilt on siin varem kommenteerinud ka will(13:13 21.02).

teata ebasobivast kommentaarist

Tige Kala 21.02.2012 20:08

Mitte karistuse karmus vaid selle vältimatus on oluline. Meil asendati politsei kiiruskaameratega. See näitab, et riigi jaoks on olulisem trahviraha.
Enamus avariide põhjusteks vast ikka oskamatus olukorda hinnata ja oma võimete ülehindamine. Pole see eesti liiklus nii hull midagi, et appi peab karjuma.

teata ebasobivast kommentaarist

demo 21.02.2012 10:04

Rikkuja sissetulek ei oma küll mingit tähtsust, vaid eelkõige rikkumise ühiskonnaohtlikkus. Muidu tekib olukord, kus töötu võib inimesi surnuks sõita, miljonär aga läheb 10-km/h ületamise eest elulõpuni vangi.
Siis pole lahendust? On küll. Tehkem teine või kolmas räige rikkumine kriminaalkuriteoks ja raske rikkumise sooritaja läheb kinni.

vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist
REKLAAM

Peeter 21.02.2012 12:13

Töötu jaoks on 10€ suur raha, Hummeri või Bentley omaniku jaoks mitte. Trahvid peavad vähemalt mingilgi määral arvestama jõukust, muidu pole need õiglased.

teata ebasobivast kommentaarist

007 21.02.2012 10:09

Ja raha oleks saanud kiiruskaamerate arvelt. Nende ülespanemisega on laipade arv kasvanud. Vaadake statistika üle. Surmad enne ja surmad nüüd!!!

vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist

to 007 21.02.2012 10:56

Pärast seda ei tähenda alati sellepärast. Kust sa tead, kui palju oleks surnuid ilma kaamerateta? Või kust sa võtad, et surnuid on rohkem kaameratele kulutatud raha tõttu?

teata ebasobivast kommentaarist

007 21.02.2012 11:41

Jah ega kindlalt väita saa, kuna aega tagasi keerata tiba raske. Aga kui mingi lipukese püstipanekuga teatud sündmused teevad väljaviske, siis see on koht mõtlemiseks!

Samalt IP-aadressilt on siin varem kommenteerinud ka 007(10:09 21.02).

teata ebasobivast kommentaarist

trahvihirmus 07.03.2012 23:53

tänu kaameratele hakatakse möödasõidul pidurdama ja liiklusohtlik olukord on tänu sellele võimendatud,seda enam,et paljud kaamerad just legaalse möödasõidu lõpu algusesse paigutatud.tallin- tartu maanteed pean silmas.

teata ebasobivast kommentaarist

mitte midagi muud ei muutu. 21.02.2012 10:12

Veok ei sunni kedagi kiiremini sõitma, te laske ta mööda , mitte ärge hämage oma kiirustega, lihtsalt see komplekt on ise enesest nii kallis lõbu koos veosega, et keegi ei saada seda sinna teele molutama ja ei suuda seda kinni maksta tavalistest inimestest ja selle juht kautab töö, kui tuhanded kleindid õigeaegselt oma kraami ei sa kätte ja tuleb lihtsalt uus tüüp teil sappa rippuma.

vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist

kogenu 21.02.2012 10:32

Veok ei sunni kedagi kiiremini sõitma, arvab keegi, vist ise rekkajuht. Aga ise pole üldse aru saanud, millest jutt -- õigest pikivahest! lapski saab aru, et kahekümnetonnise rekka pidurdusmaa on palju pikem kui tühjal sõiduautol. Ja "demo" kirjutab, et rikkuja sissetulekul pole mingit tähtsust? Kui sul on raha põlvini, võid kõik trahvid kinni maksta nii, et ei tunnegi!

teata ebasobivast kommentaarist

Peeter 21.02.2012 12:29

Kui keegi tahab mööda sõita, siis ta näitab suunda ja vähemalt 3 sekundit ja sõidab mööda. Kui parasjagu pole võimalik mööda sõita või ei taha mööda sõita, siis hoitakse pikivahet, mitte ei "istuta" eessõitja "tagumikus" kinni.

Samalt IP-aadressilt on siin varem kommenteerinud ka Peeter(12:13 21.02).

teata ebasobivast kommentaarist

rekkajuht 21.02.2012 12:34

rekkajuht ei sunni tõesti kedagi kiiremini sõitma, kui veoauto tuleb sinu tranduletile liiga lähedale siis on laias laastus 2 võimalust, ole viisakas ja lase ta mööda sest ilmselgelt on tema auto teelpüsivus ja juhi kogemused sinu omast märksa kõrgemad või kiirenda sujuvalt ohutu pikivahe tekkimiseni ja hoia kiirust mitte ära mängi gaasiga. Seda juttu, et mina sõidan lubatud kiirusega ja minust ei ole vaja kellelgi mööda kihutada siis võtke teadmiseks et veoautol on enamasti taadeldud kiirusemõõtmine, teie autol aga mitte, niiet tehke omad järeldused, kes sõidab õigema kiirusega...

teata ebasobivast kommentaarist

Libahunt 21.02.2012 12:35

Selline surumine on väga levinud Lätis-Leedus, meil vähem, aga jätkub neid siingi ja ka siis, kui sõidan niigi 95-ga ehk siis lubatust kiiremini. Aga harrastavad seda ka kallite džiipide juhid ning kui muu ei aita, tõmbavad sulle veel kaugtuled ka näkku.

teata ebasobivast kommentaarist

Zzz 21.02.2012 20:40

Rekkajuht kahjuks ajab pada. Taadeldud võib ju spidomeeter olla, aga see ei tähenda, et juht veel piirangutest kinni peab. Päris paljud muide ei pea. Selline tagumikus kinni sõitmine on eessõitja suhtes täielik psühhoterror, sest kui midagi peaks juhtuma, siis see 10 m kaugusel olev täislastis veoaauto litsub eessõitja lihtsalt laiks. Ka on natuke naljakas rääkida suure rekka heast juhitavusest võrreldes sõiduautoga - jah, võibolla püsib hästi kursil, aga kui peaks tekkima mingi ootamatus, siis käitub sama äkiliselt nagu tanker merel.

Samalt IP-aadressilt on siin varem kommenteerinud ka Zzz(20:34 21.02).

teata ebasobivast kommentaarist

Zzz 21.02.2012 21:22

Täna avalikustati uuring, mis näitab, kui kehvas seisus raskeveokid meie teedel tegelikult veerevad. Oli vist, et 15 kontrollitust 10 ei vastanud nõuetele - kehvad rehvid, vigased pidurid, kinnitamata koormad, jne, jne. Lisaks on juhid sageli üle töötanud.

Samalt IP-aadressilt on siin varem kommenteerinud ka Zzz(20:34 21.02), Zzz(20:40 21.02), Zzz(20:44 21.02), Zzz(20:53 21.02), Zzz(20:57 21.02), Zzz(20:58 21.02) ja Zzz(21:01 21.02).

teata ebasobivast kommentaarist

sõitsin gps-ga, näitas 22.02.2012 11:28

kiiruseks 95 ja molkus passib perses, mööda ka ei lähe, paar korda vajutasin pidurit, teadis kohe kuidas norm. pikivahet hoida.küllap see koht kuskil ajukäärus helendama hakkas kus kirjas, et tagant sissesõitja jääb alati süüdi.proovige, töötab.

teata ebasobivast kommentaarist
« 1 2 3 4 5 6 »
KOMMENTEERI

NB! Vaata kommenteerimise tingimusi!
Soovin moderaatoriks kandideerida
TOP lood
TOP kommentaarid
«    »  «    »
ETKN RLP