Oma süü

Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Genral Motors.
Genral Motors. Foto: AFP / Scanpix

Kuigi USA esindajatekoda pooldas veenva enamusega riigi autotööstuse 14 miljardi dollari suurust päästekava, on General Motorsil, Fordil ja Chrysleril veel vara hõiskama hakata. Senatis ei lähe abipakett praegusel kujul suure tõenäosusega läbi, kuna demokraatidel pole piisavalt hääli, et vabariiklaste venitamist peatada.

Venitamine on iga opositsioonipartei jaoks lubatud vahend, mille abil loopida kaikaid mõne ebameeldiva eelnõu kodaratesse. Paraku on olukord selline, et USA suurimal autotootjal General Motorsil pole venitamiseks aega. Juba sel kuul ei pruugi neil olla piisavalt raha, et oma arveid tasuda. Kaugel sealt pankrotki on.

Paketi vastased peavad abikava lühiajaliseks abinõuks, mis vaid lükkab edasi edasilükkamatut – USA autotööstuse hukku. Päästeplaani pooldajad on aga seda meelt, et probleemi ignoreerida on ohtlikum kui seda lahendada, ükskõik kui kulukas see ka praegu ei tunduks.

Pole põhjust kahelda, et USA virelev autotööstus, mis ei suutnud aastakümneid muu maailma kogemusest õppida, on oma hädades ise süüdi. Nii on mõistetav, miks ei peaks Ameerika maksumaksja nende rumalust kinni maksma.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles