Eve Kruuse: mõrvarid roolis

Eve Kruuse
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eve Kruuse
Eve Kruuse Foto: Pm

Kaubik keerab kõrvalteelt peateele ilmselgelt liiga suure kiirusega.  Et tee on esimesest lumest libe, ei saa kaubik, millel, nagu hiljem selgub, all pooleldi kulunud  «suvesussid», pidama, ja järgmisel hetkel seisab masin põiki keset teed, teistel liiklejatel ees kui müür.


Sekundi jooksul olin kindel, et laupkokkupõrge on vältimatu. Järgmisel hetkel terendas silme ees võimalus, et mu auto maan­dub maanteekraavis, lõpuks, kui sõiduriist siiski tee peale jäi, tundus, et selle vasak külg kõverdub vastu posti. Ei teagi, kas hoidsid mind sedakorda head talvekummid, tehniliselt korras sõiduk, väiksem sõidukiirus või siis juhtimisvõtted, mis, tahaks loota, tol hetkel kõige valemad polnud.

Igatahes avariid ei juhtunud. Kui te arvate, et mu teele ette uisutanud juht vabandust palus või vähimatki kahetsusemärki ilmutas, siis arvake uuesti. Tal jäi õigust ülegi, sest, pagan võtaks – libe oli ju.

Jätan siinkohal ütlemata, kas juht kaubiku roolis oli noor või vana, mees või naine, sest see pole oluline. Olulisem on see, et ikka jagub meie teedele juhte, kes näitavad üles ülimat hoolimatust, ülbust või ükskõiksust nii enese kui teiste elu ja vara suhtes.

Kuna statistika järgi põhjustavad liiklusõnnetusi enamasti algajad ja noored juhid, soovib politsei praeguse hullu olukorra parandamiseks kehtestada vahtralehejuhtidele nulltolerantsi. Sel juhul ei saa edaspidi esmast juhiluba, kui oled varasema kahe aasta jooksul kas või vales kohas tee ületamise eest trahvi saanud, ja vahtralehe aeg pikeneb kahelt aastalt kolmele. Sõitma peab maanteel teistest vähemalt 20 km/h aeglasemalt ning iga pisimgi liiklusrikkumine nende kolme aasta jooksul tähendab, et täieõiguslikku juhiluba tuleb kaua oodata.

Jääb loota, et kui see kord kehtestatakse, paraneb ka olukord liikluses. Paraku on üdini hoolimatuid juhte nendegi seas, kes aastaid rooliratast keeranud. Rohkem kui autokooli õpetus mõjutavad liikluses käitumist inimese isikuomadused.

Olenemata taparelvast – olgu selleks siis auto või pussnuga –, on mõrvarid ühtviisi külmaverelised ja ükskõiksed. Mida nendega ette võtta?

Ja kui ei olegi tegemist nii ekstremistlikult erineva isikuga, vajab mõnel inimesel väljaelamist suur ekstreemsete elamuste kihk. Miks ei võiks meil siis olla liikluseks spetsiaalseid kinniseid väljakuid, kus üks saaks proovida, kuidas käitub erinevates situatsioonides tema äsjaostetud uus metallsuksu, ja teine võib välja elada oma kihutamisvajaduse.

Ja nüüd tuld naisautojuhtide pihta, sest tegelikult on nemad kõiges süüdi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles