Repliik: kaasamise hea tava

Madis Filippov
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: PEETER LANGOVITS/PM/SCANPIX

See pole vist kellelegi üllatuseks, et iga uue kaevanduse, maantee või elukeskkonda muutva ehitise rajamisega kaasneb kohalike elanike vastuseis. Olgugi et teame, et vanglateta läbi ei saa ning teede ehitamiseks on tarvis kaevandada lubjakivi, võiksid need meie elukohast kuskile kaugele jääda.

Kavandatav Tallinna-Tartu maantee Kose-Mäo neljarajaline tee tekitab samasuguse probleemi. Kui ligi 150 majapidamise jaoks on tiheda liikluse kadumine vanalt teelõigult leevendus, siis paratamatult nõuab uus tee uusi ohvreid, kelle maja kõrvalt autodekolonnid mööda sõitma hakkavad.

Mida teha? Uut teed on tarvis. Eestis ei leidu vist kohta, kust saaks korraliku sirge tee läbi murda, ilma et see kahjustaks maaomaniku huve või loodust. Kose-Mäo projekti teemal käivad arutelud, kuid maaomanikud väidavad, et kohtavad muredest rääkides vaid vastuseisu. Sama võivad väita projekti autorid. Vaja on korraldada sisulisi vaidlusi, mis ka midagi muudaks, mitte lahmides lajatada, nagu vahel on kombeks nii ühel kui teisel poolel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles