Tänakut aitas Saksamaa asfalt

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänak.
Ott Tänak. Foto: Andrus Peegel

Kliimat võime kiruda palju tahame, aga Maarjamaal pole ilmataadi tujudest pääsu. See tähendab, et pole mõtetki üritada kõiki meie teid asfaldiga katta, niikuinii laguneksid need talve või kahega ära. Selle kõige tulemus on aga kahe otsaga – ühelt poolt peavad maapiirkondades elavad autoomanikud oma neljajalgset sõpra palju tihedamini pesema, aga teiseks on eestlased, nagu soomlasedki, neetult kiired kruusaralliässad.

Poola, Soome, Wales, aga ka Portugal, Mehhiko, Argentina, Sardiinia ja Austraalia, poolenisti Hispaania – kõik need on MM-rallid, kus Ott Tänakult võib alati oodata suuri tegusid, sest just säärasel pinnasel on tema sõitjaks kasvanud. Aga asfaldil … Ole kui andekas sõitja tahes, prantslased, iirlased ja muud vana Euroopa piloodid tunnevad end seal kodusemalt. Situatsioon on sama nagu kõigil teistel riikidel Eurovisioonil Rootsiga võisteldes – võiduvõimalus on, aga tõenäolisem tulemus on alla vandumine. Ometi tuli Tänak ja pani koos Martin Järveojaga muljetavaldava enesekindlusega Saksamaal oma paremuse maksma.

Tõsi küll, võidule laoti alus mitte otseselt võrdsetes tingimustes kiiremini sõites, vaid esiteks targema rehvivalikuga, teiseks tänu sellele, et mitmed kanged konkurendid kaotasid eksimuste tõttu aega, ning tagatipuks pole sõjaväeradade katkisel betoonil kulgev Saksamaa üldse kõige klassikalisem asfaldietapp. Ja mis siis!? Mootorispordis on fortuunal alati oma roll mängida ning ütleb ju tuntud spordivanasõnagi: et esimesena lõpetada, tuleb esmalt lõpetada. Võitjate üle teatavasti kohut ei mõisteta ja ajalooannaalidesse läheb ikkagi Saksamaa kirja kui saarlase esimene esikoht asfaldil.

Näiliselt pole nädalatagusel ja praegusel Tänakul suurt vahet. Tegelikult on vahepeal läbitud mitmeid keerukaid protsesse ning sportlase väärtus tõusnud peaaegu kaks korda. Üks asi on varasemate esituste põhjal hinnata, et Tänak peaks olema võimeline võitlema esikohale ükskõik millisel rallil, aga nüüd ei ole tegu enam aimduse, vaid tõestust leidnud raudkindla faktiga.

Kui juba enne oli põhjust rääkida selle hooaja lõpus vabaagendiks saavast Tänakust kui mehest, keda himustavad endale kõik MM-tiimid, siis pärast seda, mis ta Saksamaal korda saatis, on ees ootavate läbirääkimistes jäme ots veelgi kindlamalt eesti sportlase käes. Enam ei palka tiimid endale sõitjat, kes võib aasta peale kokkuvõttes võita ralli või paar, nüüd valib juba reaalne MM-tiitli pretendent, kus just temal oleksid parimad võimalused maailmameistrina triumfeerida.

Järgmine MM-ralli toimub alles oktoobris Kataloonias ning vahepealsed poolteist kuud on piisavalt pikk aeg, et doominokivid üksteise järel kukkuma hakkaksid. Ning kui aasta tagasi võis Tänakust rääkida kui ühest klotsist mitmete seas, mis kukub pärast seda, kui tähtsamad otsused on tehtud, siis nüüd on temas potentsiaali olla see esimene, kogu ree käima lükkav mees.

Rääkides soovunelmatest: kolm rallit ootab tänavu veel ees ja kui juba kaks etappi võitnud Tänak suudab neist võita veel ühe või isegi kaks, pole üldse võimatu, et ta kroonitakse juba sel sügisel maailmameistriks. Ülesanne on keeruliste killast, sest vahe Sebastien Ogier’ga on mäekõrgune. Kuid sama uskumatu näis Saksamaa ralli stardijoonel ka võimalus, et Tänak ja Järveoja esimesena finišipoodiumi ületavad. Saarlase jaoks pole enam miski võimatu.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles