Postimees 1927. aastal: ilmaruumi pisuhänd – rakett-mootor

Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
1927. Charles A. Lindbergh, taustal tema lennuk «St. Louise vaim.»
1927. Charles A. Lindbergh, taustal tema lennuk «St. Louise vaim.» Foto: SCANPIX

Sellest silmapilgust saadik, millal inimese vaim alustas vägevate loodusjõudude kasutamist, on tehnika püüdnud kordkorralt tugevamat energiat saavutada kõige vähemnõudlikumate masinatega kindlas teadmises, et ainult kiiruse suurendamine ruumi ja aja üle valitsemisele tähtis on.

Tänapäev, kus juba üks hobusejõud kõige tugevamate lennumootorite masinates on 0,8 kilogrammi raskuse peale langenud ja liikumise kiirus küünib 500 kilomeetrini tunnis, ei rahulda see siiski edenevat tehnikat.

Ameerika-Euroopa vaheline lennuaeg on meile veelgi pikk. Meie palavam soov on maakera kiirusest ette jõuda, meie unistused kisuvad meid tundmata ilmade tähtede poole. /---/

Rakettmootor tahetakse rajada tänapäeva vedelate jõuainete tarvitamise printsiibile, plahvatusele väheste osade kaupa (praeguste bensiinmootorite eeskujul), olles kindlustatud, et leek aine tagavaraaida ligi ei pääse.

5.08.1927

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles