Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Postimees 1927. aastal: ilmaruumi pisuhänd – rakett-mootor

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
1927. Charles A. Lindbergh, taustal tema lennuk «St. Louise vaim.» | FOTO: Scanpix

Sellest silmapilgust saadik, millal inimese vaim alustas vägevate loodusjõudude kasutamist, on tehnika püüdnud kordkorralt tugevamat energiat saavutada kõige vähemnõudlikumate masinatega kindlas teadmises, et ainult kiiruse suurendamine ruumi ja aja üle valitsemisele tähtis on.

Tänapäev, kus juba üks hobusejõud kõige tugevamate lennumootorite masinates on 0,8 kilogrammi raskuse peale langenud ja liikumise kiirus küünib 500 kilomeetrini tunnis, ei rahulda see siiski edenevat tehnikat.

Ameerika-Euroopa vaheline lennuaeg on meile veelgi pikk. Meie palavam soov on maakera kiirusest ette jõuda, meie unistused kisuvad meid tundmata ilmade tähtede poole. /---/

Rakettmootor tahetakse rajada tänapäeva vedelate jõuainete tarvitamise printsiibile, plahvatusele väheste osade kaupa (praeguste bensiinmootorite eeskujul), olles kindlustatud, et leek aine tagavaraaida ligi ei pääse.

5.08.1927

Tagasi üles