Priit Humal: Rail Balticu vildakas sünnitunnistus (5)

Priit Humal
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Priit Humal
Priit Humal Foto: Erakogu

Tahtlikult moonutatud tasuvusanalüüside puhul jääb varju see, mis tegemata jääb. Rail Balticu puhul on selleks kindlasti olemasolev raudteevõrk, kirjutab MTÜ Avalikult Rail Balticust juhatuse liige Priit Humal.

Rail Balticu lepingu allkirjastamise eel lubas Jüri Ratas põhjalikult uurida valmivat tasuvusanalüüsi ning mitte kergekäeliselt RB rajamise otsust teha. Sellega, et enamik raudteid vajab riigi toetust, olevat valitsus juba arvestanud, kuigi tasuvusanalüüs peaks tulema optimistlikum kui varasemad.

Mida tähendab paratamatu toetuse vajadusega optimistlik tasuvusanalüüs? Euroopa Liidu infraobjektide tasuvusanalüüside kohta on kehtestatud juhend.

Ka RB tasuvusanalüüse koostatakse juhendist lähtudes. Selle järgi peab kõigepealt tuvastama vajaduse ehk näiteks kauba ja reisijate hulga, kes peaks saama punktist A punkti B. Seejärel leitakse alternatiivsed lahendused, kuidas kaubad ja reisijad seda teha saavad.

Kommentaarid (5)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles