Kuigi Trumpi jutlustatud taevalik õiglus võib meeldida või mitte, oli ta selle kuulutamises oma demokraadist rivaalist Hillary Clintonist kindlalt üle. «Teeme Ameerika taas suureks!» kõlas hästi läbi mõeldud ja ajastatud ning ellu viidud kampaania, mis jõudis koos suure T-tähega punasel nokkmütsil ja muu pudukraamiga kõikjale maailmas. Ameerikast rääkimata. See oli sõnum suure algustähega ja Trump selle parim mõeldav kuulutaja.
Nagu kinnitas Clintoni visuaalselt perfektse käekirjaga kampaania, milles astusid üles superstaarid Jay Z, Bon Jovi, Beyoncé ja Trumpi võidu korral planeedilt Maa lahkuda lubanud Cher, peab poliitkampaania jutustama suure loo. Clinton seda ei suutnud. Tema põhiloosungeid «Ma olen temaga!» ja «Koos tugevamad!» ei mäletata isegi Ameerikas.
Üks mu poliitkampaaniate efektiivsust uurinud sõber võrdles neid muinasjuttudega. Trump jutustas suurest ja kõikvõimsast Ameerika unelmast. Ameerikast, millest paljud unistavad ja kus – klišeed kasutades – saab ajalehepoisist miljonär. Ameerikast, mida tegelikult pole olemas või mis saab parimal juhul osaks vaid vähestele.
Sa ei saa iial kaotajaks jääda, kuni usud, siiralt usud, mida sa teed! Veel üks Ameerika muinasjutt, mille parim näide on Trump ise. Mees, kellel pole mingisugust poliitilist ega administratiivset kogemust ega õrna aimugi, kuidas oma lubadusi ellu viia. Kuid kampaania mõttes polegi see oluline. Nagu ka see, mitu korda on ta oma ärid pankrotti viinud.