Ühesendine laev

Risto Berendson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Veel 2016. aastal ristles parvlaev Harilaid asenduslaevana Eesti mandriühenduse veeteedel. Foto tehtud Virtsu sadamas.
Veel 2016. aastal ristles parvlaev Harilaid asenduslaevana Eesti mandriühenduse veeteedel. Foto tehtud Virtsu sadamas. Foto: Sander Ilvest

Hiiumaa praegune eluliin Mandri-Eestiga maksis kunagi kaks eurosenti. See on lihtne lugu: 1994. aastal ostis Saaremaa Laevakompanii riigilt kuus parvlaeva – Ahelaiu, Vohilaiu, Harilaiu, Kõrgelaiu, Koguva ja Tehumardi – hinnaga üks Eesti kroon.

See teeb 16 senti ehk ühe eurosendi laeva kohta. Neljast sai lõpuks vanametall. Kahest viimasest allesjäänust – Harilaiust ja Kõrgelaiust – aga erakordselt madala meretaseme tõttu praegu Hiiumaa kaubavahetuse ja inimeste liikumise võtmetegelased. Ilma nendeta laevaliiklus Hiiumaaga seisaks.

On elu enda terav iroonia, et kaheksakümnendatel aastatel Riias sõjaohu kartuses tankipraamideks ehitatud alused sümboliseerivad nüüd oma igapäevatöös kõike vastupidist. Kas kangelasliku teenistuse järel saab neistki lõpuks naelatehase tooraine või ootab ees midagi helgemat, on miljonimängu küsimus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles