Andrus Karnau: altkäemaks sadamas ja poliitiline vastutus

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Andrus Karnau
Andrus Karnau Foto: Pm

Kui poliitilist vastutust otsida, siis majandusminister Urve Palo ministriks oleku ajal pikendas Tallinna Sadama nõukogu juhatuse liikmete Ain Kaljuranna ja Allan Kiili lepingut. Kuigi otsest viga on ka selles raske leida, sest kriminaalasi meeste vastu algatati alles tänavu, kui minister oli juba reformierakondlane Kristen Michal.

Nüüd teame, et Kiili ja Kaljuranna ametisse jätmine oli viga. Või kas ikka alles nüüd teame? 2012 puhkes skandaal, kui riigikontroll tõestas, et sadama juhtkond on 2,4 miljonit eurot kahju tekitanud. Asi oli ühe kai ehitamise kulude kasvus, partneriks selles asjas oli Urmas Sõõrumaa ehitusfirma. Samal aastal kirjutasin Postimehes, et Ain Kaljurand küsis ühe ärimehe käest 900 000 krooni pistist. 300 000 sai ta vahendaja kaudu ka kätte. Prokuratuur asja kohtusse ei saatnud, sest polnud tõendeid.

Kui sellised kahtlustused ja etteheited ei ole piisav põhjus usalduse kaotuseks, siis mis võiks veel olla?

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles