Robootikaga saab alustada juba lasteaias

, Sillaotsa kooli matemaatikaõpetaja ja robootikaringi juhendaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ahhaa robootikapäev. Junior FLL.
Ahhaa robootikapäev. Junior FLL. Foto: Margus Ansu

Sillaotsa kooli matemaatikaõpetaja ja robootikaringi juhendaja Marit Paas kirjutab värskes Õpetajate Lehes, et pilootprojekt Lego We Do toetab laste tehnoloogia­haridust juba enne kooli.

Selle õppeaasta alguses avanes mitmel lasteaial ning lasteaial-põhikoolil võimalus osaleda kaheaastases pilootprojektis Lego We Do, mida toetab Tiigrihüppe sihtasutus koostöös MTÜga Robootika. Lego We Do on arvutiga ühenduv robootikakomplekt, mis on mõeldud lastele alates viiendast eluaastast ning pakub võimaluse ehitada klotsidest lihtsaid mudeleid koos mootorite ja anduritega. Komplekti kuulub ka arvutiprogramm, mille abil saavad lapsed oma fantaasiad «elustada». Projekti eesmärk on toetada laste tehnoloogiaharidust juba varases eas.

Projektis osalemiseks oli vaja läbida eelnev õpetajakoolituse programm ning kirjutada motivatsioonikiri. Kuna Sillaotsa kooli märksõnad on loovus, loodus ja sport, siis tundus see projekt meile igati sobiv ning vajalik, toetamaks meie kooli eripära. Osutusimegi üheks õnnelikuks valituks ning saime enda kasutusse kuus põhi- ning lisakomplekti koos vajaliku tarkvaraga, mis võimaldavad samaaegselt tegutseda 12 väikesel inseneril.

Oktoobrist alustasime ringitundidega koolieelikute rühmas ning erilise populaarsuse saavutasid need poiste seas. Esmalt ehitasime skeemi abil lihtsamaid mudeleid ning nüüdseks oleme jõudnud selleni, et lapsed ehitavad olendeid, masinaid ja muud huvitavat. Et mudelid töötaksid nii, nagu laps seda oma peas ette on kujutanud, tuleb mõnikord ka õpetajal tükk aega nuputada.

Töö käigus läbivad lapsed ridamisi eri tegevusi, mis arendavad samal ajal nende matemaatikateadmisi ning inseneri-, tehnoloogia- ja keeleoskusi. Samuti arenevad robootikaga tegeldes oluliselt laste peenmotoorika, loovus ja üldised teadmised ümbritsevast, paraneb keskendumisvõime, meeskonnatööoskus ning üldine arusaamine IKTst. Ostsime juurde suure kastitäie legoklotse, et saaks suuremaid ja huvitavamaid asju ehitada. Järgmisest õppeaastast on plaanis ka algklassilapsed robootikasse pühendada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles