Rongiõnnetuses osalenud: ehk võiks vähemasti oma vigadest õppida?

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kolmapäeval juhtus Harjumaal Raasiku raudteeülesõidul traagiline avarii, milles hukkus kaks inimest.
Kolmapäeval juhtus Harjumaal Raasiku raudteeülesõidul traagiline avarii, milles hukkus kaks inimest. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Kõiki Raasiku ülesõidu ja seal juhtunud õnnetuse asjaolusid arvesse võttes, tuleks ülesõidule lisada lamavad politseinikud, parendada nähtavust ning paigaldada tõkkepuud, leiavad täna Harjumaal õnnetusse sattunud rongi kaks reisijat.

Pärast seda, kui valisime Ülemistel Elroni uues rongis oma istekohaks mitte päikese- vaid varjupoolse külje, ja veel pool tundi hiljem, kui pärast Raasiku ülesõidul veoautoga kohtumist meie vagunis viis meetrit eemal seda päikesepoolset külge enam ei olnud, teeme paar lihtsat ettepanekut:

Arvestades, et: 1) kiiresti kohalejõudnud kiirabibrigaadi (tänu neile hea töö eest!) arst kommenteeris, et Raasiku on halva nähtavuse tõttu sellise õnnetuse toimumiseks ammu teada kui üks kõige tõenäolisem koht; 2)  justnimelt seetõttu on Raasiku näitel läbi mängitud päästeameti ja kiirabi poolt ka sarnaste juhtumite õppused; 3)  vaatamata eeltoodule võisime kõik koos pärast kahe hukkunuga (sügav kaastunne omastele!) õnnetust tõdeda, et terava nurga all oleval ülesõidul ei ole isegi mitte tõkkepuud, rääkimata lamavatest politseinikest. Samuti pole maha võetud ka kõrget puudehekki, mis muudab autojuhtide jaoks nähtavuse olematuks; 4) veoautode liiklus sellel ülesõidul on tihe; 5) arvestades rongi kiirust, mis sel hetkel oli üle 100 km/h ja meile sisse sõitnud veoauto massi, oli sadakonnal rongireisijal ülimalt õnne, et rong suuremas osas rööbastele ja püsti jäi.

Seega, ehk ometi võiks enne järgmist korda teha vähimat, mis võimalik:

1) Mõlemas suunas 100 ja 200 meetrit enne ülesõitu paigaldada kiiresepiirangutele lisaks ka lamavad politseinikud, et iga veoautojuht oleks sunnitud kiiruse maha võtma.

2) Ülesõidust minimaalselt 200 meetrit mõlemas suunas eemaldada raudteeäärne kõrghaljastus, et tagada mingisugunegi nähtavus iga ilmaga.

3) Tõkkepuud võib ka paigaldada, aga meie liikluskultuuri arvestades ei tohi mingil juhul nendega piirduda

Ehk võiks seekord ometi õppida, vähemasti oma vigadest? Ja palun ärge hakake taaskord jahuma ametkondadevaheliste kooskõlastuse vajalikkusest, ohuanalüüsidest ja muust sarnasest. Ehk suudaks lihtsalt asja korda teha?

Autorid tunnustavad oma teisel sünnipäeval tublisid kiirabitöötajaid, politseinikke ja päästeametnikke.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles