Tambet Artma: lapsik arvamus

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fragment kodulehest.
Fragment kodulehest. Foto: Demclicksi koduleht

Tambet Artma kirjutab Demclicksi meeskonna nimel Postimehe arvamusportaalis vastulause Priit Pulleritsu arvamusloole «Lapsik lahendus» 30. märtsist 2013.

Lugedes Priit Pulleritsu artiklit «Lapsik lahendus» olime meelitatud, et ta leidis aega oma tihedast graafikust ja kirjutas arvamuse valdkonnast, milles ta teadmised on kesised. Tema argumendid infotehnoloogiliste uuenduste vastu Eesti ärimaastikul on nõrgad ja pigem peegeldavad tema oskamatust kasutada ära tehnoloogilisi võimalusi enda kasuks.

Fakt on, et infotehnoloogia pealetung on olnud inimarengus hiiglasliku tähendusega. Innovatsioonid nagu televiisor, raadio, internet on suuresti parandanud meie võimalusi leida vajalikku informatsiooni ning suhelda kaaslastega.

Mõtteviis, et noored võiksid uute rakenduste ja programmide asemel hoopis midagi «käegakatsutavat” teha, on naiivne. Esiteks ei oma keskmine tudeng just sellist finantsi, et raisata seda prototüübi peale, mis ei pruugi kasumit toota. Ja kas programmeerimine pole siis millegi käegakatsutava loomine? Isegi väike koodijupp võib mõjutada meid rohkem kui me arvata oskame.

Tarkvaraettevõtluse projekti aine eesmärk on väikeste ressursside ja kogemustega inimestel saada reaalne kogemus startupi loomiseks. Ka kõige lihtsamad ideed võivad muuta palju, toome näiteks Twitteri, mis alustas samuti väikese startupina.

Konkreetselt Klikkerist. Klikker on loodud üliõpilase ja õppejõu omavahelise suhtluse innustamiseks. Ühtlasi annab Klikker ka kõige vaiksematele ja tagasihoidlikematele üliõpilastele tahte ja võimaluse kaasarääkida õppetööd puudutavates küsimustes. Klikker pole mõeldud asendamaks õpilaste hindamist, vaid selle abil saab õppejõud kiirelt, mugavalt ja täpselt teada, kuidas üliõpilased on antud materjali omandanud, mitte ei juhindu kursuse arvamusliidrite jutust. Nõustume, et õppejõud peab suutma jõuda üliõpilasteni ka ilma tehnoloogiliste vahenditeta. Aga reaalsus on see, et loengus on tihti üle 80 inimese ja nende kõigi arvamuseni jõudmine on füüsiliselt võimatu ja siinkohal tulebki appi meie poolt pakutav lahendus DemClicks (blogi: http://letsgamifyit.comli.com/) nimeline Klikkeri lahendus. On olemas uuringuid (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1810212/), milles on tõestatud Klikkerite suurepärane kasutegur õppeprotsessides.

Kokkuvõtteks leiame, et infotehnoloogia kasutamine õppetöös toob kaasa pigem kasu kui kahju. Samas nendime ka, et valesti kasutamisel võivad infotehnoloogilised lahendused võtta loengust välja isikupära ning õppejõu ja üliõpilase vahetu suhtlemise. Õppigem siis tundma infotehnoloogilisi lahendusi, et neid kasutades mitte ahastusse sattuda.

Pakume ka Härra Pulleritsule võimalust olla esimeste hulgas, kes saavad nimetatud toodet testida.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles