Tiina Lokk
PÖFFi juht ja filmikriitik
on «Elavate piltide» toimetaja.
Indrek Kasela
kinopidaja
Hinne 4
Mastaapne projekt, à la «Tuulest viidud» Eesti versioon. Kuigi tegevus ei toimu preerias, vaid korteris. Mis on ka omamoodi sümboolne – Eesti ajalugu kontsentreeritud saagana tubases variandis... Filmina on seda raske kusagile paigutada. Muidu igati sümpaatne ja muhe. Võigemast armsalt pierrot’lik kvintessents eesti mehest. Õnneks vaba ka liigsest läägusest. Kunstnikutöö aplausi väärt.
Lenna Kuurmaa
muusik
Hinne 4
Meeldis erinevaid ajastuid iseloomustav spetsiifiline filmistiil – see, kuidas filmikunst ajas edasi liikudes muutub, tulevad juurde heli ja värvid, lõpuks jõuab pilt tänapäeva välja. Dokumentaalkaadrid lisavad ehedust. Väga tehniline ja terviklik. Keeruka teostusega. Kiitus režissöörile!
Roman Baskin
näitleja ja lavastaja
Hinne 4
Elavad pildid on, aga filmi napib. Stiililine taotlus on huvitav, aga jääb samuti omaette nipiks. Tervik mõjub kui Eesti ajaloo illustratsioon. Isegi kui ajaloolise draama eklektika on kunstiline taotlus, jääb seegi läbitunnetamata konstruktsiooniks. On ilusaid näitlejatöid, eriti filmi esimeses kolmandikus. Kõigest kumab läbi suure sümfoonia taotlus, aga saali jõuab üks üsna äraleierdatud poplaul.
Keskmine
«Eestlanna Pariisis» – 3,2
«Kõik muusikud on kaabakad» – 2,25